Hem / Filmer / Feedback|tips / Uppdaterat (Sajt mer aktiv januari 2008-september 2011. Har haft ca 320 000 sidvisningar.)
Diverse i media:
klimat, klimatforskare, climate, koldioxid, solaktivitet. (Skapa nyhetsbox här.)

Monday, February 2, 2009

Se & Hör: Boris om Londons snö

Borde skriva nåt angeläget men vattnar bloggen med Londons gemytlige borgmästare. Bara inte en loj sol ställer till med flera ruskiga vintrar i rad så att skattebetalarna måste pröjsa snöplogar! (Telegraph om Londons snö.)


Mayor Boris Johnson quizzed over London... by ITN

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tillbakalänks-spammande...: SvD; SvD; DN; DN; AB; AB
Andra bloggar om: , , ,

2 comments:

  1. Boris är inte alls gemytlig, han skrotade subventionerna för miljöbilar så att alla de som köpt sådana inte fick någon belöning och de som bara var på planeringsstadiet kan köpa vilken sorts miljömonster som helst.

    ReplyDelete
  2. Varför skulle subventioner till miljöbilar gynna miljöbilar? Tror du att ABBA hade blivit bättre om de hade fått subventioner?

    Jag menar att om man är mån om att miljöbilar ska bli långsiktigt konkurrenskraftiga borde man inte vilja ha subventioner på dem. Om man anser att staten bör minska oljeförbrukningen genom att i konsumentledet subventionera teknik är väl miljöbilspremier bra, men det måste finnas långt bättre och mer effektiva sätt att göra det på. Jag kan se många nackdelar med nämnda subvention vad effektivitet beträffar.

    Tycker du inte att jag heller är gemytlig nu? Förresten gillar jag inte miljöbils- eller elbilssnack överhuvudtaget. Det tillhör den klimatväckelse jag avskyr och som är orsaken till att jag skapat just denna blog. Bara så att du vet.

    ReplyDelete

Anonyma, hitta på och ange signatur. Annars gäller att någorlunda hålla sig till ämnet och visa vanlig hyfs.

Note: Only a member of this blog may post a comment.


 
´´´´´