Hem / Filmer / Feedback|tips / Uppdaterat (Sajt mer aktiv januari 2008-september 2011. Har haft ca 320 000 sidvisningar.)
Diverse i media:
klimat, klimatforskare, climate, koldioxid, solaktivitet. (Skapa nyhetsbox här.)

Thursday, July 30, 2009

Tre länkar...

...en jag hunnit läsa:

816622563.jpg
  • Oceanograf Daniel Hansson påpekar hur Pär Holmgren nu säger att regn i södra Sverige är vad klimatförändringarna kommer att ge, trots att han sa motsatsen 2006. (Ett fenomen som jag tidigare tog upp här.)

  • ...och två artiklar jag knappt satt mig in i än:
  • Maurizio Morabito: BBC Wakes Up To Benefits Of Warming (And To AGW Skepticism).
    Det var som... kan det verkligen vara sant?

  • Al Gore uses more electricity in a week than 28 million Ugandans together use in a year

  • Mer läsbart lär finnas i menyns svenska respektive engelskspråkiga blogglistor.



    Uppdatering:

  • Noterade denna presentation av DN-artikel. När jag var liten skulle man tänka på svältande barn i Afrika. Även om jag inte förstod hur de räddades av att jag åt upp den sista smulan antar jag ändå att det fanns humanism där. Detta mer Huxleys sköna nya värld. Smått fascistisk?



  • Climate Audit har i veckan beskrivit hur brittiska Met Office vägrat lämna ut offentliga data för temperaturstationer (som han nu ändå fick ut via en mullvad). Steve McIntyre sammanfattar en rad märkliga svar från Met Office:
    It's hard to imagine that my being in possession of CRU station data would "damage the trust that scientists have in those scientists who happen to be employed in the public sector", interfere with the "effective conduct of international relations", "hamper the ability to protect and promote United Kingdom interests through international relations" and "seriously affect the relationship between the United Kingdom and other Countries and Institutions."

    But that's what the Met Office says.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

  • No comments:

    Post a Comment

    Anonyma, hitta på och ange signatur. Annars gäller att någorlunda hålla sig till ämnet och visa vanlig hyfs.

    Note: Only a member of this blog may post a comment.


     
    ´´´´´