Hem / Filmer / Feedback|tips / Uppdaterat (Sajt mer aktiv januari 2008-september 2011. Har haft ca 320 000 sidvisningar.)
Diverse i media:
klimat, klimatforskare, climate, koldioxid, solaktivitet. (Skapa nyhetsbox här.)

Saturday, December 12, 2009

Hitlerjugend i Danmark -- igen

Översatte ur Christopher Moncktons artikel "Hitler Youth in Denmark – again", början och ett avsnitt i den.

Hitlerjugend i Danmark -- igen

En tankfull tystlåten tysk var nästan i tårar.

"Jag trodde aldrig att jag skulle få se detta under min livstid, sade han med en blandning av sorg och vrede. "Sensast ungdomar politiserade och indoktrinerade av staten här i Köpenhamn bröt upp ett möte för sina motståndare genom att upprepat ropa ut meningslösa slagord var under den nazistiska ockupationen av Danmark under andra världskriget."

Americans for Prosperity hade bokat ett mötesrum i ett vid en kanal liggande hotell, med satellitlänk för livesändning till välbesökta möten över hela USA. När deras ordförande talade, rusade Hitlerjugend, en del av ett mycket stor frikostigt finansierad delegation av kamptränade, eko-fascistiska fotsoldater antagligen bekostad av skattebetalare någonstans, upp på podiet och började ett zombielikt skarpt ropande.

Jag använde det gamla knepet för att hålla massan i schack, att stå bakom Hitlerjugend och prata tyst. Mikrofonerna var precis där jag ville ha dem, så jag började rapportera om dagens framsteg i förhandlingarna om den världsregeringen som, om den går igenom i Köpenhamn, kommer att stänga ner ekonomier och demokratier i väst utan att på mätbart sätt påverka klimatet.

Lite längre fram:
Som en symbolisk gest mot de av oss som ogillar statsfinansierade propaganda som är slösaktig med svindlande koldioxidutsläpp finns på en av Köpenhamns torg en gigantisk julgran full av vita ljus (färgade juldekorationer betraktas som vulgärt i Danmark) omgiven av ett par dussin fasta cyklar kopplade till generatorer, så att eko-fascisterna kan känna att de gör nytta för miljön när de trampar som galningar för att hålla igång julgranljusen.

Tyvärr är även detta ren propaganda. Förbipasserande trädet sent på kvällen såg vi inte en enda eko-zombie trampa för att hålla ljuset lysande, men de lös ändå. Köpenhamns julgran är ett monument över oärligheten i hela "global warming"-bedrägeriet.

En dansk kvinna som satt i publiken när mötet bröts upp av nazist-gangstrarna sa att hennes pappa hade sagt henne att sådana händelser förekom i Köpenhamn under den tyska ockupationen. Även hon var skakad och nedstämd av Hitlerjugends försök att störa vad vi alla hoppats idag var den oantastliga rätten till yttrandefrihet.

Nästa morgon, i konferenscentrat, tilltalades jag av några dussin av Sturmabteilung och Schutz Staffel wannabees, bräkande hur upprörda de var över att mina kommentarer om deras hitlererskt fascistiska taktik sänts ut över världen.

En av dem sa, "Jag är jude. Hur kan du anklaga mig för att vara medlem i Hitlerjugend?" Jag svarade: "Om du beter dig som Hitlerjugend kallar jag dig det jag ser. Och om du någonsin bryter upp någon annans möte igen och trampar på andra människors yttrandefrihet kommer jag att säga det igen."


Nyhetsinslag om nämnda julgran:




Köpenhamn i media: Ny Teknik, MA, AB, VG, TA, SDS, SvD1, SvD2, SvD3, Politiken1, Politiken2, KB1, KB2, KB3, GP1, GP2, GP3, GP4, GP5, GP6, GP7, HD1, HD2, HD3, DN
Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

2 comments:

  1. Beklämmande att vi inget lär oss av historien. Mycket beklämmande.

    Folk blir rädda för att uttala sej när huliganer hela tiden stoppar möten på detta vis.

    ReplyDelete
  2. Ska vi verkligen bry oss om vad Monckton säger? När han börjar prata om Hitler-jugend då har han i alla fall i mina ögon gått för långt.

    ReplyDelete

Anonyma, hitta på och ange signatur. Annars gäller att någorlunda hålla sig till ämnet och visa vanlig hyfs.

Note: Only a member of this blog may post a comment.


 
´´´´´